1/11/11

Lepas mak, anak dia pulak...



Dalam suasana rakyat yang semakin terhimpit dengan kos sara hidup yang menggila, pemimpin masih lagi belum bangkit dari tidur dan terus menerus hanyut dibuai kemewahan.

Belum pun reda isu cincin bernilai RM24 juta yang dikaitkan dengan Datin Seri Rosmah Mansor, kini timbul pula isu yang membabitkan anak perempuan beliau.

Akhbar The West Australian, mendakwa anak gadis perdana menteri membelanjakan A$60,000 (RM195,000) semasa membeli-belah di David Jones, antara gedung terbesar di Australia.

Walaupun DS Najib dilihat gagal sebagai Perdana Menteri untuk merangka strategi dalam membantu rakyat dan menghalang ketirisan serta pembaziran sebagaimana yang diumumkan laporan audit, ia tidak menghalang beliau dan kerabatnya untuk bermewah di saat rakyat dirundung kesukaran.

Kerana kegagalan beliau itu, ada pihak bertindak memfailkan satu usul untuk memotong gaji perdana menteri ekoran "masalah dan kepincangan" yang berlaku sejak Datuk Seri Najib Razak menjawat jawatan sebagai perdana menteri pada April 2009.

Tiada ulasan: