22/02/12

Debat Anwar-Najib: Tengku Adnan buka pekung sendiri...




Pihak kerajaan telah menyatakan pendirian mereka untuk menolak cadangan debat antara Perdana Menteri, DS Najib dan Ketua Pembangkang, DS Anwar kerana di dakwa tiada keperluan.

Tetapi apa yang dikatakan oleh pihak kerajaan ialah DS Anwar sepatutnya berdebat dengan bekas pembantunya, Mohd Saiful Bukhari Azlan.

Kenyataan itu dibuat oleh Tengku Adnan Mansor yang sebelum ini membuat kenyataan kesediaan pihak kerajaan untuk berdebat dengan DS Anwar.

“Saya bukan maksudkan sokong atau mahu realisasikan debat antara Perdana Menteri dan Anwar. Saya juga tidak rela PM buang masa berdebat kosong dengan Anwar. Banyak lagi urusan penting yang perlu beliau selesaikan,” katanya.

Yang pastinya, DS Najib tidak akan berani turun ke gelanggang untuk berdebat dengan DS Anwar dan di sini, Tengku Adnan telah menunjukkan kebodohannya sendiri.

Jika debat antara DS Najib dan DS Anwar adalah tidak perlu dan membuang masa, bagaimana pula dengan debat antara DS Anwar dengan bekas pembantu beliau, Saiful Bukhari Azlan itu member faedah kepada rakyat?

Siapakah yang menerajui Umno dan kerajaan persekutuan, DS Najib atau Saiful Bukhari? Debat antara DS Najib dan DS Anwar sudah pasti akan menjelaskan apa isu-isu yang perlu diketahui oleh rakyat berkenaan dengan masalah ekonomi dan isu semasa negara.

Ketua Kerajaan VS Ketua Pembangkang barulah kena dengan kedudukan dan tempatnya. Kalau Ketua Pembangkang VS Bekas Pembantu, apa yang rakyat dapat??? 

Tiada ulasan: