23/09/11

SPR terlondeh lagi...



Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) sekali lagi memecahkan tembelangnya apabila akur dengan bantahan yang dibuat oleh PAS Paya Jaras pada Selasa dan Rabu lalu.

PAS Paya Jaras membantah 222 orang yang memegang kod 71 dalam kad pengenalan penduduk tetap (PR) iaitu kad pengenalan merah dan daripada jumlah itu, seramai 220 akan dikeluarkan oleh SPR daripada rang daftar pemilih di Selangor.

Dah makin berat sebelah nampaknya suruhanjaya ini. Makin hampir dengan pilihan raya, makin banyak kepincangan SPR yang berjaya didedahkan oleh pihak PAS.

Pada pendapat penulis, SPR tidak lagi layak untuk menjadi sebuah suruhanjaya bagi mengawal pilihan raya kerana kepincangan demi kepincangan berjaya berjaya dilondehkan oleh pihak PAS.

Tindakan patut diambil ke atas suruhanjaya ini yang terang-terangan melakukan kesalahan dan tidak lagi telus dalam menjalankan tanggungjawab yang diamanahkan oleh rakyat.

Apa agaknya komen orang kerajaan dalam isu ini..Setakat ini belum ada apa-apa komen yang dibuat oleh pemimpin yang kita ‘sanjungi’ (Burghhweeekkk: Maaf penulis termuntah.).

Itu baru pendedahan yang baru dibuat setakat hari ini, mungkin esok atau lusa atau hari-hatri mendatang lebih banyak lagi yang akan berjaya ‘dilondehkan’. Kalau dah SPR sendiri lagu ni, pada siapa lagi kita nak harapkan untuk meraih kepercayaan rakyat terhadap pilihan raya yang telus.

Tiada ulasan: