11/10/11

Magik: Belanja RM1 Juta dalam masa dua hari...




DS Najib sekali lagi membuat ‘magic’ apabila menghabiskan sebanyak RM1,072,213.22 ketika melawat Kazakhstan selama dua hari pada Jun lalu yang didakwa.

Hal ini didedahkan oleh Menteri Luar Negara Datuk Seri Anifah Aman ketika menjawab soalan bertulis Ahli Parlimen Batu, Tian Chua.

Dalam lawatan tersebut, DS Najib turut berjaya memeterai lima perjanjian antara Malaysia dan negara itu yang mana perbelanjaan bagi dokumen itu berjumlah RM323,268.19.

Manakala lawatan ke Perth pada 31 Ogos ingga 3 September lalu pula merupakan lawatan peribadi.
Bagaimanapun, katanya, DS Najib turut mengambil peluang bertemu pelajar Malaysia dan mengadakan perbincangan dengan wakil kumpulan Muslim di sana.

Banyaknya duit rakyat yang ‘berjaya’ dibazirkan. Bayangkan dalam masa dua hari sahaja sebanyak RM1 Juta duit rakyat lebur begitu sahaja.

Sedangkan jika rakyat biasa yang melancong ke Kazakhstan pun rasanya tak logik kalau mencecah RM10,000 inikan pula RM 1 juta. Duit sebanyak itu boleh tanggung keluarga penulis selama beberapa keturunan.

Ini dalam masa dua hari sahaja, apa yang dibelanjakan sampai sebanyak itu? Agak-agak kalaulah diberi satu juta, berapa lama boleh habiskan duit itu? Kalau dua hari juga, memang David Copperfield la....

Tiada ulasan: