11/10/11

Masih belum terlambat untuk berubah.....


 
Satu lagi taktik terbaru BN untuk menutup kelemahan mereka dalam merencanakan belanjawan bagi tahun 2012 dengan ‘mencipta’ satu lagi video seks yang didakwa memaparkan ketua umum parti PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Ia jelas merupakan satu lagi tindakan terdesak Umno untuk mengalih perhatian rakyat dari belanjawan yang langsung tidak memihak kepada rakyat secara keseluruhan.

Penggunaan taktik video seks ini bukanlah perkara baru malah ia telah digunakan sejak zaman pemerintahan Tun Mahathir lagi untuk menumbangkan seseorang pemimpin.

Malah tradisi hina ini terus diguna pakai dalam usaha untuk meraih kepercayaan rakyat bahawa pemimpin yang menjadi mangsa fitnah itu tidak bermoral.

Permainan ini sebenarnya membuatkan rakyat semakin jelak dan muak kerana ia bukan sahaja membawa imej negatif kepada negara malah turut mencemarkan agama.

Sudah tentu ada pihak dari negara luar yang sebelum ini memandang tinggi terhadap moral negara Malaysia sebagai negara yang menjadikan Islam sebagai agama rasmi terhakis kepercayaan mereka.

Sudahlah video seks dijadikan sebagai senjata utama untuk berpolitik, ditambah pula dengan hidangan cerita-cerita seram yang penuh dengan unsur tahyul di kaca televisyen dan pawagam di negara ini.

Jadi tidak hairanlah jika universiti di negara ini langsung tidak tercatat dalam 400 universiti terbaik dunia. Apa tidaknya, jika sedari usia muda, golongan pelajar dan kanak-kanak dimomokkan dengan cerita seram dan skandal seks pemimpin, sudah tentu pemikiran mereka akan dipengaruhi oleh unsur negatif ini.

Yang bestnya, pihak yang bertanggungjawab menyebarkan video seks ini langsung tidak dikenakan tindakan malah tiada pun fail siasatan yang dibuka bagi membawa mereka ke muka pengadilan.

Sebab itulah pihak yang tidak bertanggungjawab ini semakin rancak mencipta dan menyiarkan rakaman aksi seks yang didakwa mereka melibatkan pemimpin pembangkang.

Kalaulah hukum Hudud dikuatkuasakan di negara ini, sudah pasti perkara fitnah-memfitnah, zina, korupsi dan juga jenayah-jenayah lain tidak akan berleluasa seperti sekarang.

Namun apakan daya, pemimpin yang mengaku dirinya Islam pun membangkang sekeras-kerasnya inikan pula rakyat marhaen yang sudah bertahun ditindas mahu bersuara menentang bangkangan itu.

Nak menyuarakan rasa ketidakpuasan hati terhadap proses pilihan raya pun dikenakan pelbagai tekanan termasuklah ditembak dengan meriam air dan juga gas pemedih mata.

Kalau rakyat betul-betul nak berubah, jadikanlah Pilihan Raya Umum ke-13 ini sebagai medan penentu untuk mengubah gaya hidup.

Tiada ulasan: