22/01/13

Saham FGVH merudum, peneroka terduduk...


Saham Felda Global Ventures Holdings (FGVH) mencatatkan penurunan yang drastik hingga mampu membuatkan peneroka terduduk.

Walau pun banyak suntikan yang dibuat oleh pihak berkenaan bagi memastikan kelangsungan peningkatan saham ini, namun pasaran semasa kini tidak memihak kepada FGVH.

Apakah nasib yang bakal diterima oleh para peneroka yang terlibat selepas ini? Mungkin mereka tidak menyedari penurunan yang sangat drastik ini bakal menjejaskan mereka kerana tidak ramai yang tahu bagaimana cara mendapatkan info mengenai jatuh naik saham itu.

Mainan isu semasa yang hangat sana-sini menenggelamkan isu saham ini  hinggakan kejatuhannya pun tidak disedari ramai peneroka yang terlibat.

Dari isu air, kalimah Allah hinggalah kepada pergolakan dalaman membuatkan rakyat terleka dengan isu lain sampai lupa dengan saham yang melibatkan nasib ramai peneroka.

Apa boleh buat....dah dberitahu, dah dikhabarkan...dah diterangkan, tapi kerana terlalu dambakan keuntungan duniawi secara sekelip mata tanpa mengeluarkan keringat, masing-masing jadi keras hati.

Ingatlah wahai peneroka sekalian, tiada apa yang percuma di dunia ini, tiada apa yang boileh dicapai dengan hanya goyang kaki, hatta nak buang air sekalipun dah kena bayar. Air kosong pun sudah dijual sana sini (mineral).

Semuanya kena ada usaha sendiri...kalau ada pun skim yang membolehkan pesertanya goyang kaki menunggu durian runtuh, pasti lambat laun mereka akan ternganga menanggung rugi.


Tiada ulasan: